Jak pracuješ s individuálními potřebami a rozdíly mezi hráčkami ve tvém týmu?
Každá hráčka je osobnost, a to je jedině dobře. Snažím se jim ukázat, že ač máme jiné potřeby nebo předpoklady, pak při správném rozvržení se tvoří ucelený tým.
Jakým způsobem řešíš motivaci hráčů a jak se vyrovnáváš s neúspěchem?
Hodně optimisticky. Většina našich holek jsou ve florbalových začátcích a soupeře vnímají jako někoho těžko porazitelného. Snažím se jim vždy připomenout, že stačí běhat, přihrávat si a střílet góly :) No a ono to docela funguje. Občas překvapí i holky mě:) Jelikož mám již pár florbalových let za sebou, tak určitě neúspěch vnímám lépe, než tomu bývávalo dříve. Neúspěch má motivovat sportovce k zamyšlení a přístupu k tomu, co by měl příště udělat lépe, aby byl lepší. Neúspěch tedy beru jako nástroj ke zpětné vazbě.
Lucko, ty trénuješ již třetím rokem. Jaký je tvůj nejoblíbenější moment se staršími žákyněmi?
Asi nemám vyloženě neoblíbenější moment. Samozřejmě jsem ráda, když se vyhrávají zápasy, ale jsem mnohem raději, když holky dají pěkný gól po domluvené taktice nebo když je vidím, že fungují jako tým a hra je opravdu baví.
Kdo je trenér a jaké vlastnosti by měl mít?
Trenér je osoba, která má odpovědnost za svoje hráčky. Trenér hráčky učí taktice, herním dovednostem, odpovědnosti a přístupu k sobě, spoluhráčkám, ale i k respektu k soupeři. Myslím si, že trenér by měl mít od všeho něco. Empatii, aby svým hráčkám dokázal porozumět. Měl by mít od hráček respekt. Je důležité být komunikativní, mít zájem hráčky v jejich schopnostech rozvíjet. Zároveň by měl umět naslouchat a přijímat od hráček zpětnou vazbu, ať je jakákoliv.
Díky za rozhovor, ať se daří.